Product info / Cechy produktu
Rodzaj (nośnik) / Item type
|
książka / book
|
Dział / Department
|
Książki i czasopisma / Books and periodicals
|
Autor / Author
|
Georges Didi-Huberman
|
Tytuł / Title
|
Przed obrazem
|
Podtytuł / Subtitle
|
Pytanie o cele historii sztuki
|
Język / Language
|
polski
|
Wydawca / Publisher
|
Słowo/obraz terytoria
|
Rok wydania / Year published
|
2011
|
|
|
Rodzaj oprawy / Cover type
|
Kartonowa
|
Wymiary / Size
|
15.5x24.5
|
Liczba stron / Pages
|
224
|
Ciężar / Weight
|
0,4700 kg
|
|
|
Wydano / Published on
|
26.09.2011
|
ISBN
|
9788374530361 (9788374530361)
|
EAN/UPC
|
9788374530361
|
Stan produktu / Condition
|
nowy / new - sprzedajemy wyłącznie nowe nieużywane produkty
|
Książka Georges’a Didi-Hubermana Przed obrazem dokonuje gruntownego przewartościowania zasad stojących u podstaw historii sztuki i stawia podwaliny pod jej nową koncepcję. Didi-Huberman rozwija pytanie: jak patrzymy? Według autora, nie tylko za pomocą oczu i spojrzenia. W jego ujęciu widzenie wiąże się z wiedzą, co sugeruje, że oko naiwne nie istnieje, że obrazy obejmujemy również słowami, procesami poznania i myślowymi kategoriami.
Sposobów nowej krytyki poznania obrazu szuka Didi-Huberman u Freuda. Akt patrzenia jest u niego dosłownie „otwarty”, to znaczy – jak pisze autor – najpierw rozdarty, potem rozpostarty: między reprezentacją a prezentacją, między symbolem a symptomem, określeniem i nadokreśleniem, a ostatnio – między widzialnością a wizualnością. W ujęciu Didi-Hubermana spokojne, metafizyczne i pozytywistyczne równanie między widzeniem a wiedzą ustępuje miejsca zasadzie niepewności, w której spojrzenie opiera się na „nie-wiedzy”, a obraz wymyka się oku. Tak przedstawiają się, według autora, pryncypia nowej historii sztuki.
Książka Przed obrazem
z wysyłką za granicę