Newsletter

Otrzymuj jako pierwszy informacje o nowościach i promocjach!

Email:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie oferty handlowej. Więcej
To pole jest wymagane
Akceptuję regulamin
To pole jest wymagane

Nasz newsletter wysyłany jest zwykle raz na miesiąc.

Nagość i mundur Ciało w filmie Trzeciej Rzeszy

Jan Borowicz

Nagość i mundur Ciało w filmie Trzeciej Rzeszy
Niedostepny
Ostatnio widziany
20.07.2023
€8,66

Zobacz dostępne formy płatności.
:

 
Product info / Cechy produktu
Rodzaj (nośnik) / Item type książka / book
Dział / Department Książki i czasopisma / Books and periodicals
Autor / Author Jan Borowicz
Tytuł / Title Nagość i mundur
Podtytuł / Subtitle Ciało w filmie Trzeciej Rzeszy
Język / Language polski
Seria (cykl) / Part of series BIBLIOTEKA LE MONDE DIPLOMATIQUE
Wydawca / Publisher KSIĄŻKA i PRASA
Rok wydania / Year published 2015
   
Rodzaj oprawy / Cover type Miękka
Wymiary / Size 12.5x20.0
Liczba stron / Pages 162
Ciężar / Weight 0,1500 kg
   
ISBN 9788365304025 (9788365304025)
EAN/UPC 9788365304025
Stan produktu / Condition nowy / new - sprzedajemy wyłącznie nowe nieużywane produkty
Zamierzeniem tej książki nie było stworzenie historii politycznej, społecznej lub gospodarczej Trzeciej Rzeszy ? ani nawet jej kina. Kino nazistowskie potraktowane zostało jako wielka machina wyobrażeń społecznych, która w ciągu dwunastu lat swojego istnienia wyprodukowała ponad 1100 filmów. Centralną figurę fantazji kina Trzeciej Rzeszy stanowi ciało: zamknięte w mundurze ciało niemieckie oraz nagie, monstrualne ciało obce (żydowskie, chore, kobiece). Zamknięte w mundurze ciała niemieckie miały być w stanie znieść każdą konfrontację, przetrwać każde niebezpieczeństwo i nigdy nie rozpaść się. Ciała jednak bezustannie rozpadają się na poszczególne części ? twarze, gesty, dłonie i stopy ? aby następnie złożyć się z powrotem w zamkniętą całość zidentyfikowaną z narodem. Żydowskie, chore i kobiece ciała to z kolei trauma, z którą nazizm usiłuje sobie na wszelkie możliwe sposoby poradzić: od prób kontroli do konieczności eliminacji wyrażonej ostatecznie w defragmentacji i degradacji martwego ciała. Jednocześnie jednak ciała niemieckie i nie-niemieckie wydają się intymnie splecione, gdy zadawana w obrazie filmowym przemoc seksualizuje się. Analiza filmów i obrazów Leni Riefenstahl, Veita Harlana, Fritza Hipplera, Hansa Scheinhoffa, filmów medycznych i propagandowych z getta warszawskiego ostatecznie składają się na opis biopolityki i seksualności nazizmu. Jan Borowicz - kulturoznawca i psycholog, doktorant w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej Instytutu Kultury Polskiej UW. Jego zainteresowania badawcze obejmują psychoanalizę, studia nad Holokaustem oraz związki ciała i obrazu. Zajmuje się także edukacją na temat kultury żydowskiej.


Książka Nagość i mundur z wysyłką za granicę

Klienci, którzy kupili ten produkt nabyli również